[VIDEO] Wow! Baru Aje 19 Tahun Dah Ada ‘Empat’ Bini

Sharing is caring!

Lelaki di luar sana pastinya cemburu dengan remaja ini apabila mendakwa mempunyai empat isteri walaupun baru berusia 19 tahun.
Wow!Baru 19 Tahun Dah Ada 'Empat' Bini

Tentu timbul persoalan mengenai rahsia kehebatannya sehingga boleh memperisterikan empat wanita dalam usia yang begitu muda.

Menerusi sebuah video yang menjadi tular di media sosial, remaja ini diwawancara oleh seorang lelaki yang dipercayai wakil sebuah produk dikenali sebagai Amirna Pills.

Remaja yang dikenali sebagai Ikhwan itu memperkenalkan empat isterinya yang kelihatan muda dan hampir seusia dengannya.

Loading...


Jelasnya, dengan penjualan produk tersebut dia dapat menampung kehidupan mereka sekeluarga dari segi zahir dan batin.

“Dengan hasil produk ini saya dapat menampung dan merapatkan ikatan zahir dan batin antara empat orang isteri ini,” katanya.

Perkongsian video ini menerusi laman sosial menjadi bualan hangat netizen yang menganggap remaja tersebut bertuah kerana sudahlah berkahwin di usia muda ditambah pula bukan seorang tetapi empat isteri sekali gus.

“Dia umur 19 tahun dah kahwin 4. Aku nak kumpul duit wang hantaran untuk kahwin satu pun tersengguk-sengguk. What life!,” tulis Muhammad Adam.

Namun menerusi ruangan komen, Kyra Amirna Pills menjelaskan video tersebut hanyalah sebahagian daripada strategi pemasaran mereka.

“Orang nak cari rezeki, nampak tak mentaliti orang Malaysia? Suka viralkan (tular) benda-benda macam ini sebab itu kami marketingkan (pemasaran) cara macam ini. Laju jer viral tengok,” tulisnya.

Nyata, perkongsian video ini mendapat kritikan netizen yang menganggap cara pemasaran yang ‘kotor’, menipu dan tidak bijak kerana seperti mempergunakan remaja belasan tahun.

“Kesian budak-budak yang dipergunakan itu blur jer, nanti matang sikit pasti malu terutamanya perempuan, bodoh punya marketing,” tulus Dora D Amin.

“Melampau betul marketing strategy dia nak cari stokis, agent dropship bagai. Budak ni kahwin empat ker tidak, Wallahualam. Hish, guna cara lain lah. Bukan sebab isu kahwin 4, tapi sebab nampak desperate sangat nak menjual. Marketlah produk anda secara bijak dan ada nilai, ” tulis Nabilah Zaki.

Bagaimanapun, video tersebut mendapat tontonan hampir 287 ribu dengan dikongsi lebih 3,143 kali di media sosial sejak dimuat naik di laman Facebook produk tersebut.

Loading...

Jelas, video tersebut mendapat perhatian netizen walaupun ianya hanyalah salah satu strategi pemasaran dengan gaya penyampaian berbeza berbanding produk-produk kesihatan lain. – MYNEWSHUB.CC

Korang? Dah Kawin Belum?Hehehehe…

 

[VIDEO TUTORIAL] 11 Kegunaan Lain Ubat Gigi Yang Mungkin Anda Tak Tahu. Lihat Tips No 5 Rasanya Semua Tak Tau Boleh Guna kat Situ

SETIAP kali selepas bangun atau sebelum tidur, antara rutin yang akan dilakukan kebanyakan kita adalah memberus gigi.

Bagi tujuan ini pastinya, ubat gigi digunakan sebagai medium utama untuk menyahkan kekotoran, plak mahupun bau kurang menyenangkan dalam mulut.

Namun, pernahkah anda terfikir, selain menjadi ejen mencuci, ubat gigi juga boleh digunakan untuk pelbagai perkara lain dalam kehidupan seharian?

Mari kita baca dan lihat 11 fungsi ‘tak rasmi’ ubat gigi yang mungkin anda tak pernah tahu!

10401960_540576392712284_2345768686347746418_n

1. Ubat gigi mampu menghilangkan calar halus di permukaan telefon bimbit

Ya, buat pengguna yang tidak meletakkan pelindung skrin (screen protector), masalah utama yang dihadapi semestinya calar di permukaan telefon bimbit.

Apa kata anda mencuba teknik ini yang tak perlu mengeluarkan sebarang kos. Apa yang anda perlu buat adalah menggosok permukaan skrin tersebut dengan ubat gigi dan garisan halus pasti beransur hilang.

10801904_540576439378946_1224523247029128315_n

2. Ubat gigi boleh menghapuskan calar di permukaan CD atau DVD, sekaligus membaikinya

Kebanyakan kita memiliki tabiat yang sama iaitu malas meletakkan cd mahupun dvd yang telah ditonton/ didengar ke dalam bekasnya kembali. Kesannya, permukaan cd dan dvd akan dipenuhi calar.

Bagi menghilangkan kesan tersebut, anda hanya perlu menggosokkan cd/dvd anda dengan sedikit ubat gigi dan ia akan mengembalikan kualitinya seperti asal.

10891867_540576432712280_5958541090356927472_n

Loading...

3. Buat suri rumah yang kehabisan bahan peluntur, boleh mencuba teknik menyapu ubat gigi di bahagian kotoran degil

Ini mungkin berita gembira buat suri rumah yang kehabisan bahan peluntur. Bagi menggantikan fungsi memutihkan atau mengembalikan baju pada warna asal, anda boleh menggosok fabrik yang terkena kotoran itu dengan ubat gigi. Ya, kotoran tersebut pastinya akan terhapus.

1501822_540576459378944_3514595864220547397_n

4. Ubat gigi juga mempunyai keberkesanan untuk mengilatkan kembali permukaan seterika yang sudah malap

Dalam masa setahun, permukaan seterika akan mula berubah menjadi malap dan tidak lagi berkilat akibat dari hawa panas yang dihasilkan. Jadi, cara untuk mengembalikan kekilatan peralatan tersebut adalah dengan menggunakan ubat gigi dan sehelai kain.

Tekniknya mudah sahaja, iaitu menggosok kain bersama sedikit calitan ubat gigi ke permukaan yang kusam itu. Hasilnya, ia akan kembali berkilat dan kelihatan baru.

10806293_540576312712292_1710245286781637941_n

5. Teknik mencerahkan kasut yang sudah kotor dengan menggosok permukaan yang gelap dengan ubat gigi

Buat pelajar sekolah, selepas ini anda tak perlu lagi gusar kalau bahagian kasut kotor dan gelap. Guna sahaja ubat gigi dan gosok di bahagian tersebut, pasti kasut anda akan kembali seperti sediakala.

10888701_540576342712289_1377905813094186324_n

6. Memutih dan membersihkan kuku dengan hanya menggunakan ubat gigi

Buat wanita yang tak sempat ataupun malas ke salon, anda boleh menggunakan teknik ini untuk mendapatkan kuku yang cantik, bersih dan berkilat.

Apa yang anda perlu buat adalah menggosokkan kuku anda dengan ubat gigi dan kuku pasti kelihatan bersih dan berkilat seperti mendapatkan servis di salon!

10898022_540576706045586_7016785151049184417_n

7. Kalau permukaan papan kekunci piano anda sudah berwarna kuning dan kusam, cubalah menggosoknya dengan kain dan sedikit ubat gigi

Dalam masa beberapa tahun, permukaan papan kekunci piano pastinya mula bertukar warna menjadi kuning kesan daripada perubahan suhu, kekotoran dan sebagainya.

Maka, guna sahaja ubat gigi untuk mengembalikan warna putih asal dan mengekalkan kecantikan papan kekunci tersebut.

10888694_540576329378957_819088311489632358_n

8. Ubat gigi juga boleh berfungsi sebagai penghapus gegelang air (water ring) di atas meja kayu

Ya, kalau anda perasan, jika kita meletakkan gelas berisi air dalam jangka waktu yang lama di atas meja kayu, maka permukaan di bawah gelas akan muncul satu kesan bulat yang susah untuk dihilangkan.

Usah gusar jika gegelang tersebut muncul lagi di meja kayu rumah anda, sapu sahaja dengan ubat gigi dan ia pasti hilang.

Loading...

10897121_540576412712282_9117776619911438031_n

9. Ubat gigi mampu hilangkan gula-gula getah yang terlekat di rambut

Nah, kalau ada rakan yang terlebih nakal mengenakan anda dengan meletakkan gula-gula getah di rambut, tak usahlah potong rambut tersebut kerana ada cara untuk menanggalkannya.

Gosok sahaja ubat gigi di bahagian tersebut dan ia pasti akan tertanggal dengan sendiri. Teknik ini boleh juga diaplikasikan pada bahagian baju yang terkena gula-gula getah.

10891933_540576309378959_5123983043406175662_n

10. Tanggalkan contengan pen marker kekal (permanent marker pen) di permukaan meja kayu

Kalau ada anak-anak anda yang terlebih kreatif menconteng permukaan perabot kayu di rumah, usahlah mengamuk! Guna sahaja ubat gigi untuk cuba menghilangkan kesan contengan tersebut.

10425423_540576409378949_3460486460173485925_n

11. Ubat gigi mampu menghilangkan bau di tangan

Buat ibu-ibu yang rajin memasak, pastinya tangan mereka akan sentiasa berbau bahan-bahan masakan seperti hanyir ikan ataupun bau bawang putih dan bawang besar.

Lepas ini, para ibu bolehlah menggunakan ubat gigi untuk menghilangkan bauan tersebut, atau mengurangkannya.

MYNEWSHUB.CC

 

Cara Mengilatkan Cermin Lampu Kereta Menggunakan Ubat Gigi

Sharing is caring!

Loading...